dilluns, 29 d’abril del 2013

La Jonquera – 22@


La Jonquera – 22@ La única manera de comparar el 22@ amb el municipi jonquerenc és estudiar l’evolució econòmica del poble i com aquesta ha influït en el seu desenvolupament urbanístic més recent. 

Hi ha hagut dues etapes transcendentals en el desenvolupament econòmic de la Jonquera. La primera, amb l’aparició de les duanes, que anaven acompanyades d’un sector de serveis destinat a satisfer les necessitats dels professionals del transport, sobretot camioners. Amb l’aprovació del tractat de  Maastricht la desaparició de part de les duanes és va traduir en el creixement desmesurat del seu sector serveis. 

Aquest creixement comportà  l’ocupació d’una bona part dels terrenys que tocaven a la carretera N-II i la sortida de l’autopista. És va fer un nou pla urbanístic per a intentar ordenar i controlar el creixement d’aquestes nous comerços i gasolineres, però la falta de cohesió amb el poble l’han convertit en un element pràcticament aliè, i ha quedat com un espai únicament destinat a aquestes activitats de sector terciari. 

Malgrat les grans diferencies que hi ha amb el desenvolupament del 22@, podem trobar-hi alguna petita coincidència, com la falta de cohesió amb la resta de massa municipal. A la Jonquera, la falta d’activitat d’interès per a la gent del poble, l’ha convertit en una zona d’extraradi i al 22@, la falta de % d’habitatge que hi ha al pla en dificulta la seva integració dins de la pròpia ciutat.